top of page

Milline on Sinu keskendumise hetkeseis?

Vaatamata meie soovile olla tööl igal ajal maksimaalselt tegus ja keskendunud näitab igapäevaelu, et selle saavutamine on paras väljakutse.


Milline on Sinu tähelepanu- ja keskendumisvõime täna, praegu? Testi end!


Vasta pildil olevatele küsimustele. Tee seda järjekorras. Eelmisi ega ka järgmiseid küsimusi vaatamata. Keskendu korraga ühele küsimusele.



Ja nüüd hinda oma vastuseid:

  • Mitmele küsimusele oskasid kohe vastata?

  • Mitme juures pidid jääma mõtlema?

  • Milline küsimus oli kõige raskem?

  • Kas „spikerdasid“, kui vastasid 6. küsimusele?

Tööl tuleb meil sageli teha mitut asja korraga. Koostada aruannet, püüda kinni kolleegi hõigatud info koosoleku aja muutusest, hoida meeles kliendi tagasihelistamise palve jne. Nii juhtubki, et ühel hetkel on kõike liiga palju ja keskendumisest ei tule midagi välja. Järgneb väsimustunne ja tujulangus ning Sa haarad uue tassi kohvi, et jaksaks töö ära teha.

Mida teha, et keskendumisvõimet hoida?


Siin mõned soovitused:


Räägi oma plaanidest, jaga kolleegidele infot. Siis on nad ette valmistatud selleks, et oled hõivatud ning vajad rahulikku keskkonda. Head variandid teavituseks on näiteks tiimi koosolek või e-kirjaga teavitamine. Kui tunned, et see ei tööta (kõik koosolekul ei osale, e-kirju regulaarselt ei loe), siis saab ka loomingulisemalt oma soove teatavaks teha. Näiteks, töölauale seatud märkide järgi (tore silt, et oled hõivatud), punane lipp (meeldetuletus, et sind ei segataks) jne. Selliste märkide puhul on aga väga oluline, et need oleks eelnevalt tiimis kokku lepitud. Et inimesed teaksid nende tähendust ja sõbralikkust.


Kohv ja tee on küll stimulandid, kuid nende mõju sinu töövõimele ja väsimuse peletamisele on lühiajaline. Juba mõne aja möödudes tunned, et on vaja uut tassitäit. Liigne kohvi (kaugelt enam kui 2-3 tassi päevas) tarbimine viib kehast välja mitmeid olulisi toitaineid (või ei lase neil korralikult imenduda), vitamiine ja vett. Need on aga sinu töövõime säilitamiseks väga olulised. Kõige parem jook on puhas, lisanditeta ja maitsestamata joogivesi.


Tee pause, liiguta! Miski ei meeldi sinu ajule rohkem kui väikesed puhkepausid ja vaheldus. Liikumine ergutab mõtlemist (nii sünnivad sageli just parimad ideed ja lahendused). Lisaks lõdvestab liikumine sinu keha, mis pikast istumisest pingesse läheb. Pinges keha ei tööta sinuga kaasa.


Toit on sinu keha kütus. Ilma selleta ei saa toimida ükski protsess sinu kehas. Kui tahad olla produktiivne ja hea keskendumisvõimega, pööra tähelepanu sellele, mida sööd, millal sööd ja kui palju sööd. Et väsimust peletada ja tagada tööks vajalikku energiat terveks päevaks, lisa kolmele põhitoidukorrale juurde paar vahepala nii, et need jaotuksid päeva peale ühtlaste vahedega (ca 2,5-3,5h). Tervislikeks vahepaladeks on väikesed ampsud. Näiteks üks värske puuvili (õun, apelsin vm) koos väikese peotäie pähklite, mandlite või seemnetega. Või värsked köögiviljapulgad hummusega. Vahepalad aitavad mh. ära hoida lõuna- ja õhtusöögi ajal liiga suurte portsjonite söömise ja sellele järgneva väsimustunde tekkimise.


Kolleegi kass? Kuidas kassi nimi asjasse puutub? See on väga oluline, sest kui sa kassi nime ei teadnud, siis suure tõenäosusega tekkis sul huvi ja sa tõusid oma laua tagant püsti, et kolleegilt infot hankida. See aga on väga hea. Sa liikusid ja andsid oma ajule võimaluse vahelduseks. Lisaks arendasid suhteid kolleegidega ja said ühe fakti võrra targemaks. Ka siis, kui kolleegil üldse kassi polegi. Igati positiivne, eks.


Kas soovid vee ennast testida?


Siin on üks vahva ülesanne ajaks, kui väsimus peale tuleb ja aju nõuab vaheldust.


Jaga pildil olev 5x5 ruudustik viide ossa, millest igaüks koosneks viiest ruudust, kusjuures ükski number ei tohiks korduda ja iga osa ruutude summa peab olema sama.



See ülesanne on üks paljudest raamatust: „Ajugümnastika. Arendavad numbri- ja kujundimängud“ (A.D. Bragdon, D: Gamon Ph.D). Sellest raamatust leiad vajadusel ka vihje iga osa ruutude õige summa kohta. Kui aga soovid oma vastuse õigsust kohe kontrollida, siis vihje on siin sees: 10x10/2/2


Said pisut tööst puhata ja pakkuda ajule vaheldust? Nüüd aga, tagasi tööle :o).


Edukat tööpäeva jätku!


Comments


bottom of page